بازاریابی دیجیتال کسب و کار به فرآیندی که در بستر اینترنت و از مسیرهایی مانند شبکه اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل و … باشد گفته می شود که این بسترها ارتباط کسب و کار را با افراد و مشتریان برقرار می کند. از معروفترین ابزارهای بازار دیجیتال کسب و کار می توان به پلتفرم هایی از جمله اینستاگرام، تلگرام، توییتر و یا ابزارهایی مثل گوگل انالیتیکس، گوگل ادوردز، سرچ کنسول و نرم افزارcrm اشاره کرد. این ابزارها با درگیر کردن متخصصان دیجیتال مارکتینگ سبب مدیریت کسب و کارهای بزرگ و یا مدیریت استارت آپ‌های کوچک می‌شوند.

یکی از مهم ترین تغییراتی که در بازارهای سنتی به وجود آمده است، ظهور بازاریابی دیجیتال است که منجر به تجدید استراتژی های بازیابی شده است، که این بازاریابی دیجیتال وابسته به فناوری های در حال تغییر و پیشرفت است. توجه داشته باشید که با گسترش ارتباطات و افزایش تمایل کسب و کارها به الکترونیکی شدن موضوع دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار و نقش بازاریابی دیجیتالی در کسب و کار به میان می آید، بنابراین باید اطلاعات کافی از تعریف بازاریابی دیجیتالی و شناخت ابزارهای آن داشته باشیم تا در این عرصه پیروز شویم.

بازاریابی دیجیتال کسب و کار

پنج نوع تکنیک بازاریابی دیجیتال

 برخی از مهم ترین مدل های بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

1. سئو

مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی  داخلی و خارجی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

2. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing به معنای جذب مخاطب و تبدیل مخاطب به خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی است.

3. بازاریابی محتوا

در واقع نوعی از بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) است که به فرایند تولید و به اشتراک‌گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می‌پردازد.

4. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ به اشخاصی گفته می شود که نظرات و پیشنهادهای خود را درباره استفاده از محصولی بخصوص با دنبال کنندگان شان در شبکه های اجتماعی در میان می گذارند و برای برنده ها و مشاغل تبلیغ می کنند.

5. دیجیتال پی آر

دیجیتال پی آر یک استراتژی بازاریابی آنلاین است که توسط مشاغل برای افزایش حضور آنلاین آنها استفاده می‌شود که بیشتر با رپورتاژ آگهی یا خبری در ایران معروف است و در بین سئوکاران یکی از پر استفاده ترین نوع سئو محسوب میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *